Ontwikkelingen in mobiliteit en techniek volgen elkaar snel op, dus het is noodzaak dat de beroepschauffeur zijn of haar kennis op dit gebied onderhoudt. Bij technische defecten moet je voldoende kennis in huis hebben om goed te handelen en de veiligheid van jezelf en derden te garanderen. Je wordt geen monteur, maar je leert wel meer over de achtergrond van de techniek en bent beter in staat om problemen voor te zijn, sneller en gerichter te communiceren met de garage en in enkele gevallen het nodige zelfstandig op te kunnen lossen.
Opleiding, inclusief lesmateriaal, gebruik voertuig en hulpmiddelen, lunch en certificaat:
• Techniek van het voertuig (theorie)
• Hoe te handelen bij een incident (theorie)
• Veel voorkomende pechgevallen (theorie)
• Herkennen en melden van storingen (theorie)
• Dagelijkse controle uitvoeren (praktijk)
• Storingen zoeken (praktijk)
• Kleinschalige reparaties (bijv. lamp en zekering vervangen) (praktijk)
• Veiligheid in en om het voertuig met inbegrip van PBM’s (praktijk)
• Beperken (van de gevolgen) en beheersen van een incident (praktijk)
• Diagnose stellen bij pechgevallen (praktijk)
• Noodreparatie uitvoeren (praktijk)
• 8 uren theorie- en praktijkopleiding klassikaal, inclusief pauze
• Ede / Varsseveld / incompany
• Geen examen van toepassing, je ontvangt een deelnamecertificaat
• Geldigheidsduur certificaat: onbeperkt
• Nummer: U39
• Waarde: 7 uren theorie
• CCV-nascholingskosten: € 29,- per melding van 7 uren
• Beter voorbereid onderweg
• Minder (stilstand door) schade en onderhoud op de lange termijn